Generalforsamling i Blegind Forsamlingshus 2019
Ordinær
generalforsamling i Blegindhusforeningen den 31/1 2019 kl. 19:30
Dagsorden for ordinær generalforsamling:
1.
Valg af mødeleder (mødelederen må
ikke være medlem af bestyrelsen)
2.
Valg af referent og stemmetællere
3.
Godkendelse af dagsorden.
Herunder placering af indkomne forslag på dagsordenen.
4.
Formandens beretning
5.
Kassererens beretning (regnskabet
foreligger i skriftlig form)
6.
Beretning fra udvalg
7.
Behandling af indkomne forslag.
Fremlægning og godkendelse af budget, herunder kontingentforslag
8.
Valg af bestyrelsesmedlemmer.
Medlemmerne sidder for to år ad gangen
o
På ulige år er 3 personer på valg
på lige år er de øvrige personer på valg
o
Kim Bræmer, Ulrik Eberth og Kim
Sørensen er på valg i 2019
9.
Valg af suppleanter
o
Valgperioden er 1 år.
o
Belinda Stybe
er på valg i 2019.
10.
Valg af 2 revisorer.
o
Valgperiode 2 år. Revisorerne må
ikke være medlemmer af bestyrelsen
o
Morten Tværgaard er først på valg
i 2020.
11.
Valg af 2 revisorsuppleanter.
o
Valgperiode 1 år.
o
Erik Håkonsson og Eddie Lund
er på valg i 2019.
12.
Eventuelt (hvor der ikke kan
foretages beslutninger)
Vedtægter for Blegindhusforeningen
a)
Bestyrelsen
indkalder til ordinære og ekstraordinære generalforsamlinger gennem offentlig
information med mindst 3 ugers varsel. Indkaldelsen sker med meddelelse om
dagsorden. Forslag til dagsordenen skal være indsendt til formanden senest 2
uger før generalforsamlingen.
Ordinær generalforsamling
afholdes hvert år i januar måned.
Generalforsamling i Blegind Forsamlingshus 2018
Ordinær
generalforsamling i Blegindhusforeningen den 30/1 2018 kl 19.30
Dagsorden for ordinær generalforsamling:
1. Valg
af mødeleder (mødelederen må ikke være medlem af bestyrelsen)
Yvonne blev valgt til mødeleder
2. Valg
af referent og stemmetællere
Ulrik Blev valgt til referent
3. Godkendelse
af dagsorden. Herunder placering af indkomne forslag på dagsordenen.
Dagsorden blev godkendt og der var ikke nogle indkomne forslag. Der var
lidt utilfredshed med der ikke var indkaldelse i avisen eller i postkassen.
4. Formandens
beretning
I formandens fravær stod næstformand Johan Basse for beretningen. 2017
har været et stille år i forsamlingshuset. Entréen er blevet renoveret og der
er købt nye stole, så alle stole nu er ens. Tak til Bræmer Auto for sponsorat
af gulvtæppe i entréen.
5. Kassererens
beretning (regnskabet foreligger i skriftlig form)
Jørgen fremlagde regnskab og budget. Begge dele blev godkendt. Vi kom ud
af 2017 med et budgetteret underskud, og har også budgetteret med et underskud
i 2018. Begge år er det pga. af renoveringer. Der er i 2018 budgetteret med, at
taget skal renoveres, men det er ikke sikkert bestyrelsen har overskuddet til
det. Vi tager det op på et møde inden sommerferien. Der er ikke så mange
medlemmer som de tidligere år, da der desværre er nogle ruter der ikke har haft
besøg af en kontingentopkræver, bestyrelsen søger for det sker hurtigst muligt.
6. Beretning
fra udvalg
Der var ikke nedsat nogle udvalg i 2017
7. Behandling
af indkomne forslag. Fremlægning og godkendelse af budget, herunder
kontingentforslag
Der var ikke nogle indkomne forslag. Budget blev godkendt, se pkt. 5. Kontingentet
blev fastholdt til 250 kr. pr. husstand.
8.
Valg af bestyrelsesmedlemmer. Medlemmerne sidder for
to år ad gangen
o
På ulige år er 3 personer på valg på
lige år er de øvrige personer på valg
·
Jørgen Fast, Johan Basse og Jesper Andersen er
på valg i 2018
Alle tre blev genvalgt.
8. Valg
af suppleanter. Suppleanter vælges for et år ad gangen
Belinda Stybe Søvejen 9 blev valgt som suppleant
10.
Valg af 2
revisorer.
o
Valgperiode 2 år. Revisorerne må
ikke være medlemmer af bestyrelsen
·
Morten Tværgaard er på valg i 2018.
Morten Tværgaard blev genvalgt
11.
Valg af 2
revisorsuppleanter. Valgperiode 1 år
Erik Håkonsson og Eddie Lund blev
valgt.
12.
Eventuelt
(hvor der ikke kan foretages beslutninger)
Der var en længere diskussion om hvordan der skabes
liv i landsbyen. Bestyrelsens holdning var, at vi stiller et hus til rådighed
og det er op til andre fx Borgerforeningen at skabe ”liv” i huset.
Der var også en diskussion om der skulle være en
sammenlægning af de mange foreninger der er i byen. Fordele og ulemper blev vendt.
Borgerforeningen vil indkalde alle byens bestyrelser
til et møde hvor emnet kan diskuteres.
Generalforsamling i Blegind Forsamlingshus 2017
Ekstra-ordinær Generelforsamling den 24/1 2017 kl 19.30
-
Tilføjelse til Afsnittet “Medlemmer":
-
Alle uden for Blegind bliver passive medlemmer uden stemmeret
-
Tilføjelse til "Foreningens struktur" stk. d.
-
Formand og kasserer har fuldt adgang til netbank, udlejer har kontokig. Det vil sige, at stk. d. fulde ordlyd er
-
d) Formanden tegner bestyrelsen udadtil. Større økonomiske beslutninger kræver underskrift af både formand og kasserer. Formand og kasserer har fuld adgang til netbank, udlejer har konto kig.
|
Ordinær generalforsamling i Blegindhusforeningen
Dagsorden for ordinær generalforsamling:
-
Valg af mødeleder (mødelederen må ikke være medlem af bestyrelsen)
-
Valg af referent og stemmetællere
-
Godkendelse af dagsorden. Herunder placering af indkomne forslag på dagsordenen.
-
Formandens beretning
-
Kassererens beretning (regnskabet foreligger i skriftlig form)
-
Beretning fra udvalg
-
Behandling af indkomne forslag. Fremlægning og godkendelse af budget, herunder kontingentforslag
1.
Prisforslag for passiv medlemskab: 500 kr.
§
Bestyrelsen foreslår, at følgende foreninger bliver fritaget for kontingentopkrævning: Vandværket, Borgerforeningen, BUF og Menighedsrådet.
-
Valg af bestyrelsesmedlemmer. Medlemmerne sidder for to år ad gangen. På ulige år er 3 personer på valg på lige år er de øvrige personer på valg.
-
Valg af suppleanter. Suppleanter vælges for et år ad gangen
-
Valg af 2 revisorer. Valgperiode 2 år. Revisorerne må ikke være medlemmer af bestyrelsen.
-
Valg af 2 revisorsuppleanter. Valgperiode 1 år
-
Eventuelt (hvor der ikke kan foretages beslutninger)